TOTAL KATASTROF!

Min kära bil är totalt katastrof...

Känns inget vidare roligt,
där har man kört i godan tro och trott allt var frid och fröjd!

Kunde slutat jävligt illa detta.

Knappt några bromsar fram och bak som funkat som det ska.
Och båda fjädrarna framtill knäckta.

Kan inte bli värre!!!
Dom sa att jag har haft tur att inte fjädrarna gått in i hjulen när jag kört.

Bara tanken på att jag körde på motorvägen 3 dagar innan,
får mig att må dåligt.
Man ska kanske inte tänka på vad som skulle kunna hänt.

Men det är svårt att låta bli!

Hade nog inte suttit här idag då!

Kanske nu man ska uppskatta livet för vad det är?

Det värsta av allt är att jag var hos firman där jag köpte bilen, 
och påpekade att det inte kändes okej för några månader sen.
Den kändes ostadig vid inbromsning!

Men allt var som det skulle sa dom, det var bara att dom behövdes smörjas.

Känns som inte allt står rätt till,

För i slutet av juni 2010 blev den underkänd på besiktningen pga bl.a. bromsarna.
Blev ombesiktigad en vecka senare- godkänd!

Jag köpte den i juli 6 dagar efter den besiktigats. Och allt detta ska ha blivit dåligt på 6-7 månader.
Kan det verkligen gå så fort?
Har mestadels kört inne i stan, och ett par gånger någon längre sträcka.

Eller är det ett dåligt jobb? Slarvig besiktningsman? Det är en gåta för mig?



Från det ena till det andra.....

Nu är det fredag och jag önskar alla en skön helg!

Var rädda om er, man vet aldrig när livet förändras!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0