Här har vi det!


Mina frågetecken har kanske fått ett svar!?
Hittade en artikel där det stod.....

Under de senaste månaderna har Landskrona stad haft problem med vattenleveranserna, vilket även drabbat många andra kommuner i området.
 
Orsaken är att vattnet pga. ombyggnadsarbete med Bolmentunneln tas från Ringsjön och Vombsjön. Vattnet därifrån kan ibland vara något missfärgat och innehålla smakinslag av humus. Detta i sig är inte farligt och kommunen tar prover kontinuerligt för att säkerställa kvaliteten.

Arbetet beräknas pågå en bit in på våren 2010.


Kan dom inte kan gå ut med information om det till sina invånare!?
Eller är det jag som missat något?

Här har man trott att man nästan blivit halvt förgiftad av det osande vattnet.
Och vid ett tillfälle kom det gult grumligt vatten ur kranen...

Trodde fan helvetet brytit ut när det kom pissfärgat vatten ur kranen =/

Men jag får erkänna att jag föredrar helst inte att ta ett glas kallt vatten ur kranen när jag ska släcka min törst.

Fast att dom tar prover på vattnet regelbundet, så kan det väl inte vara hälsosamt att dricka när det osar avlopp eller är färgat pissgult???
 
Känns nästan frächare att dricka ur toalettstolen =)

Rätta mig om jag har fel!?



Kommentarer
Postat av: Annette

Haha låter inte så gottigt....

Postat av: anna

Ja absolut ! kunde fan inte bli bättre !! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0